Samoloty
Posiadamy szeroki wybór modeli, które zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas lotu.

Tecnam P2002 JF Sierra SP-AKE
Samolot Tecnam P2002JF jest najnowszym nabytkiem naszego Ośrodka Szkolenia. Dzięki bardzo dobrym osiągom oraz łatwości pilotażu wykorzystywany jest podczas szkolenia do uzyskania licencji pilota turystycznego – PPL(A). Dodatkowym atutem tego samolotu jest nowoczesna awionika (tzw. Glass Cockpit). W naszej flocie posiadamy trzy samoloty tego typu o znakach: SP-AKA, SP-AKE oraz SP-AKI.
- Napęd:
- Ilość miejsc:
- Maksymalna masa do startu:
- Rozpiętość:
- Długość:

Piper PA-28 Arrow
PA-28 jest samolotem zbudowanym w układzie dolnopłata z chowanym podwoziem oraz zmiennym skokiem śmigła. Posiada cztery miejsca w kabinie (pilot + 3 pasażerów). Samolot ten jest certyfikowany do lotów wg. przyrządów (IFR). Wykorzystywany podczas szkolenia do uzyskania licencji pilota zawodowego – CPL(A). Prędkość przelotowa oraz możliwość lotu w złych warunkach meteorologicznych czynią go idealnym samolotem na dłuższe trasy. Posiadamy jeden samolot typu PA-28 o znakach: SP-ASP.
- Napęd:
- Ilość miejsc:
- Maksymalna masa do startu:
- Rozpiętość:
- Długość:

Cessna 152
Cessna 152 to jeden z najbardziej popularnych samolotów na świecie wykorzystywanych w początkowych etapach szkolenia pilotów. Pierwsze egzemplarze zostały wyprodukowane w końcówce lat siedemdziesiątych. Charakteryzuje się dużą niezawodnością i wytrzymałością, przez co wykorzystywany jest przez ośrodki szkolenia aż do dziś. Samolot ten zbudowany jest w układzie górnopłata, co znacząco ułatwia prowadzenie nawigacji. Posiadamy jeden samolot typu C152: SP-KIW.
- Napęd:
- Ilość miejsc:
- Maksymalna masa do startu:
- Rozpiętość:
- Długość:

Tecnam P2002 JF Sierra SP-AKA
Samolot Tecnam P2002JF jest najnowszym nabytkiem naszego Ośrodka Szkolenia. Dzięki bardzo dobrym osiągom oraz łatwości pilotażu wykorzystywany jest podczas szkolenia do uzyskania licencji pilota turystycznego – PPL(A). Dodatkowym atutem tego samolotu jest nowoczesna awionika (tzw. Glass Cockpit). W naszej flocie posiadamy trzy samoloty tego typu o znakach: SP-AKA, SP-AKE oraz SP-AKI.
- Napęd:
- Ilość miejsc:
- Maksymalna masa do startu:
- Rozpiętość:
- Długość:

Tecnam P2002 JF Sierra SP-AKI
Samolot Tecnam P2002JF jest najnowszym nabytkiem naszego Ośrodka Szkolenia. Dzięki bardzo dobrym osiągom oraz łatwości pilotażu wykorzystywany jest podczas szkolenia do uzyskania licencji pilota turystycznego – PPL(A). Dodatkowym atutem tego samolotu jest nowoczesna awionika (tzw. Glass Cockpit). W naszej flocie posiadamy trzy samoloty tego typu o znakach: SP-AKA, SP-AKE oraz SP-AKI.
- Napęd:
- Ilość miejsc:
- Maksymalna masa do startu:
- Rozpiętość:
- Długość:

Piper PA-28-140 Cherokee E SP-SWA
Piper PA-28 Cherokee to lekki, jednosilnikowy samolot turystyczno-szkoleniowy, ceniony za niezawodność i łatwość pilotażu. Jest wykorzystywany do szkoleń lotniczych, lotów widokowych oraz doskonalenia umiejętności pilotów. Dzięki nowoczesnej awionice i komfortowej kabinie. Idealny zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych pilotów.
- Napęd:
- Ilość miejsc:
- Maksymalna masa do startu:
- Rozpiętość:
- Długość:
Szybowce
Nasza flota składa się z szybowców, które są doskonale przystosowane do różnorodnych potrzeb szkoleniowych oraz lotów rekreacyjnych.

SZD-9BIS 1E BOCIAN
Bocian to polski dwumiejscowy średniopłat o konstrukcji drewnianej. Pierwotnie został zaprojektowany jako szybowiec wyczynowy, jednakże ze względu na swoje właściwości i łatwość pilotażu, dzisiaj wykorzystywany jest do celów szkoleniowych. Obok Puchacza jest to najpopularniejszy szybowiec szkolny, na którym piloci Aeroklubu Kieleckiego wykonują pierwsze loty. W swojej flocie posiadamy aktualnie jednego Bociana: SP-2758.
- Prędkość optymalna:
- Masa maksymalna:
- Rozpiętość:
- Długość:

SZD 50-3 PUCHACZ
Puchacz to dwumiejscowy szybowiec do nauki podstawowego latania, treningu i akrobacji, zaprojektowany z myślą o szkoleniowych potrzebach aeroklubów i szkół. Charakteryzuje się bardzo wysoką jakością wykończenia. Obszerna i wygodna kabina w układzie tandem oraz dobre własności pilotażowe, trafiają w gusta szerokiej społeczności lotniczej. Puchacz to szybowiec, który pozwala nauczyć się prawidłowego i pewnego sterowania, aby bez obaw przesiąść się do maszyn jednomiejscowych.
Aeroklub Kielecki posiada dwa szybowce SZD-50-3 Puchacz: SP-3409 „EEG” oraz SP-3210 „10”.
- Prędkość optymalna:
- Masa maksymalna:
- Rozpiętość:
- Długość:

SZD-30 PIRAT
to polski jednomiejscowy grzbietopłat o konstrukcji drewnianej. Służy jako szybowiec treningowy, na którym piloci latają po szkoleniu podstawowym i szlifują swoje umiejętności.
W Aeroklubie Kieleckim znajdują się 4 szybowce SZD-30 Pirat o znakach:
SP-2575 „M”
SP-2714 „MG”
SP-3020 „HI”
SP-2838
- Prędkość optymalna:
- Masa maksymalna:
- Rozpiętość:
- Długość:

SZD-51-1 JUNIOR
Junior to jednomiejscowy szybowiec konstrukcji laminatowej o wyjątkowo przyjemnej, bezpiecznej
charakterystyce pilotażowej, zaprojektowany do pierwszych samodzielnych lotów po szkoleniu podstawowym, rekreacji oraz małego wyczynu. Szybowiec wyróżnia elegancka linia kadłuba i doskonała ergonomia kabiny.
Posiadamy dwa egzemplarze o znakach rejestracyjnych SP-3425 „V2” oraz SP-3503 „V1”.
- Prędkość optymalna:
- Masa maksymalna:
- Rozpiętość:
- Długość:

SZD-48-3 JANTAR STANDARD 3
SZD‑48-3 to sztandarowy dla SZD, rozpoznawalny i uznany na całym świecie, wysokowyczynowy szybowiec klasy standard, zaprojektowany do współzawodnictwa i lotów rekordowych. Ze względu na swoje osiągi, cenioną charakterystykę pilotażową i niezwykłą wytrzymałość, cieszy się niesłabnącą popularnością. Dopracowany pod względem
ergonomii, komfortowy nawet dla pilotów o dużym wzroście. 150 l balastu wodnego w skrzydłach, w silnych warunkach termicznych, zmienia szybowiec w wyścigową maszynę. Aeroklub Kielecki jest właścicielem dwóch Jantarów std. 3 o znakach SP-3539 „SO” oraz SP-3375 „HO”.
- Prędkość optymalna:
- Masa maksymalna:
- Rozpiętość:
- Długość:

SZD-36 COBRA
Cobra 15 – polski, jednomiejscowy szybowiec wyczynowy klasy standard, konstrukcji laminatowo-drewnianej. Była to daleko posunięta modernizacja Foki 5.
Aeroklub Kielecki jest właścicielem egzemplarza o numerach SP-2902 „90”
- Prędkość optymalna:
- Masa maksymalna:
- Rozpiętość:
- Długość: