Lotnisko Masłów K/Kielc
Lotnisko cywilne zarządzane przez Aeroklub Kielecki, położone we wsi Masłów
Elewacja
1010 ft
308,00m
Współrzędne
20° 43’ 53,62’’ E
Częstotliwość radiowa
MASŁÓW RADIO
Kod ICAO
EPKA
1.1 Nazwa lotniska i kod lotniska według ICAO
MASŁÓW k/ KIELC – EPKA
1.2 Kod referencyjny lotniska
2B
1.3 Znak wywoławczy lotniska i częstotliwość radiowa
„MASŁÓW RADIO”na kanale 118.080
1.4 Lokalizacja lotniska w odniesieniu do najbliższego miasta
8,5 km od centrum miasta Kielce, kierunek 70º GEO
1.5 Współrzędne ARP wg WGS-84
50° 53’ 48,55’’ N 020° 43’ 53,62’’ E
1.6 Współrzędne progów wg WGS-84 dróg startowych o nawierzchni sztucznej
11 R – 50° 53’ 53,53’’ N 020° 43’ 32,26’’ E
29 L – 50° 53’ 43,59’’ N 020° 44’ 14,89’’ E
1.7 Wzniesienie lotniska (elewacja lotniska)
1010ft (308,00 m) AMSL
1.8 Wzniesienie progów w przypadku dróg startowych o nawierzchni sztucznej
11 R – 960 ft (292,50m) npm
29 L – 978 ft (298,00m) npm
1.9 Temperatura odniesienia lotniska
22,30C
1.10 Deklinacja magnetyczna
4º E (z 2010r);
1.11 Wymiary, kierunki geograficzne oraz rodzaj nawierzchni drogi startowej
a) Droga startowa DS – 1: kierunek 110° / 290° GEO; 106° / 286° MAG
Oznaczenie: 11 R / 29 L
Wymiary: 1155 m x 30 m / z zabezpieczeniem 1168 m x 100 m
Rodzaj nawierzchni: asfaltobeton.
b) Droga startowa DS – 2: kierunek 110° / 290° GEO; 106° / 286° MAG
Oznaczenie: 11 L / 29 R
Wymiary: 900 m x 200 m / z zabezpieczeniem 1020 m x 250 m
Rodzaj nawierzchni: trawiasta
1.12 Lokalizacja przesuniętych progów dróg startowych
Próg 11R jest stale przesunięty i oznakowany dziennie w kierunku progu 29L.
Próg 29L jest stale przesunięty i oznakowany dziennie w kierunku progu 11R.
1.13 Deklarowane długości dróg startowych (TORA i LDA)
RWY | Kierunek GEO° | TORA(m) | LDA(m) |
---|---|---|---|
11 R | 110° | 1155 | 1015 |
29L | 290° | 1155 | 1040 |
11 L | 110° | 900 | 900 |
29 R | 290° | 900 | 900 |
1.14 Krąg nadlotniskowy
wysokość kręgu nadlotniskowego – 1950ft (596 m) AMSL,
odległość – krąg należy budować tak, aby z każdego miejsca na kręgu, w przypadku zaistnienia niebezpieczeństwa, można było wykonać bezpieczne lądowania.
kierunek – statki powietrzne z napędem wykonują krąg nadlotniskowy po stronie południowej, a szybowce po stronie północnej lotniska zgodnie ze schematem poniżej.


Punkty VFR

DELTA

KILO

TANGO

WHISKEY

ZULU